Logo du gouvernement du Québec
Ministère de l'Éducation
Ministère de l'Enseignement supérieur
  • Home
  • Contact MEQ
  • Contact MES
  • Français
The French-language school boards became school service centres on June 15, 2020.
Secondary Social Sciences Contemporary World

Contemporary World

Official Documents

Program

  • 2 credits | PDF
  • 4 credits | PDF

Learning to be Acquired

  • 2 credits | PDF
  • 4 credits | PDF

Framework for the Evaluation of Learning | PDF

  • Report Card Weightings and Wording

Resources

  • Ideas for targeting essential learning between now and the end of the 2019-2020 school year
  • Envisager l’interdisciplinarité en Monde contemporain (French only) Cet hyperlien s'ouvrira dans une nouvelle fenêtre.
  • Considérer le traitement médiatique en Monde contemporain (French only) Cet hyperlien s'ouvrira dans une nouvelle fenêtre.
  • Cibler les apprentissages fondamentaux en Monde contemporain (2 unités) (French only) Cet hyperlien s'ouvrira dans une nouvelle fenêtre.
  • Structures d'analyse et modèle intégré : le contexte et la réflexion (1re rencontre) (French only) Cet hyperlien s'ouvrira dans une nouvelle fenêtre.
  • Structures d'analyse et modèle intégré : les échelles et les acteurs (2e rencontre) (French only) Cet hyperlien s'ouvrira dans une nouvelle fenêtre.
  • Structures d'analyse et modèle intégré : les relations et le modèle intégré (3e rencontre) (French only) Cet hyperlien s'ouvrira dans une nouvelle fenêtre.
  • Access to Information
  • Accessibility
  • Site map
  • Confidentiality Policy
© Gouvernement du Québec, 2023

This page in French only

Closest related page in English

Please note

This section is in French only.

Go to French only section.

For more information, please refer to the Ministère's linguistic policy.