Logo du gouvernement du Québec
Ministère de l'Éducation
Ministère de l'Enseignement supérieur
  • Home
  • Contact MEQ
  • Contact MES
  • Français
Secondary Mathematics, Science and Technology Mathematics

Mathematics

Official Documents

Program

  • Cycle One | PDF 
  • Cycle Two | PDF 

Progression of Learning | PDF 

Framework for the Evaluation of Learning | PDF 

  • Report Card Weightings and Wording

Learning Material

  • Graphs, Notation and Symbols Used in Mathematics

Resources

Additional resources are available on the French page.

  • The cultural approach to secondary school mathematics
  • Learning to Be Prioritized for the 2021-2022 School Year in the Context of the Pandemic
  • Courses of action for a realistic and harmonized implementation of the mathematics programs
  • Ideas for targeting essential learning between now and the end of the 2019-2020 school year
  • Transition From Elementary to secondary School: Mathematical Concepts and Processes
  • Putting the Odds in their Favour
  • Update of the Reference Document Entitled Graphs, Notation and Symbols Used in Secondary School Mathematics
  • Mathematical Reasoning : Focus of Competency 2

Links

  • Service national du RÉCIT MST (French only) Cet hyperlien s'ouvrira dans une nouvelle fenêtre.
  • AmazingMaths Week Cet hyperlien s'ouvrira dans une nouvelle fenêtre.
  • Groupe des Responsables en Mathématique au Secondaire (GRMS) (French only) Cet hyperlien s'ouvrira dans une nouvelle fenêtre.
  • De l'arithmétique à l'algèbre: le passage du primaire au secondaire (French only) Cet hyperlien s'ouvrira dans une nouvelle fenêtre.
  • Le site du domaine de la mathématique (French only) Cet hyperlien s'ouvrira dans une nouvelle fenêtre.
  • Access to Information
  • Accessibility
  • Site map
  • Confidentiality Policy
Who can consult this page? Cet hyperlien s'ouvrira dans une nouvelle fenêtre.
© Gouvernement du Québec, 2023

This page in French only

Closest related page in English

Please note

This section is in French only.

Go to French only section.

For more information, please refer to the Ministère's linguistic policy.